LYDBOG: Kapitel 20. Bedre frekvens

Der er forskellige muligheder for at øge frekvensen i en image-kampagne. En af dem kan være at købe “en station i stationen”. Altså koncentrere dine spots på bestemte tidspunkter med en horisontal planlægning – og gerne tidspunkter, hvor lyttertallet er lavere og sendetiden dermed er billigere. Som Justice Jewlers gjorde. Dette gælder både på regionale […]

LYDBOG: Kapitel 19. TRP-køb

Når man køber en national radiokampagne i Danmark, køber man ikke et antal indrykninger. Man køber et antal TRP’er, som et udtryk for et reklametryk til en bestemt målgruppe (se forklaring af begreber på næste side). TRP er netto­dækning af målgruppen i procent gange den gennemsnitlige frekvens, altså antallet af gange hver person hører spottet. 

LYDBOG: Kapitel 12. Brug af “almindelige mennesker”

“Almindelige mennesker” kan måske lyde lidt nedsættende. Alligevel vover jeg at bruge denne vending, for det er jo os radio­folk, speakere og skuespillere, der ikke er særlig almindelige. Vi elsker at tale i en mikrofon og i det hele taget blive set og hørt. Og det er da ikke særlig almindeligt. De fleste mennesker bryder […]