BRANDED PODCAST

Hvordan bliver man top-of-mind i sin målgruppe? Traditionelle massemedier som TV, radio og print virker stadig, men ikke som det gjorde før i tiden.

En branded podcast er ikke traditionel reklame.
I stedet for at indrykke en kampagne i et medie med mange andre budskaber, blive man sit eget medie, og har dermed fuld kontrol over, hvad der kommunikeres.

Når man kører en TV eller en radioreklame har man typisk kun 30-60 sekunder, og ofte mindre end det. Med en podcast, kan du have deres opmærksomhed i meget længere tid. Du har deres ører og opmærk-som¬hed og vil bogstaveligt være i deres hovedtelefoner uden nogen form for afbrydelser og budskaber, der forstyrrer. Det er kun dig, dit budskab og dine potentielle kunder.

En anden vigtig faktor er, at de vælger at lytte til din podcast. De har taget et bevidst valg, at lytte til denne podcast. På den måde kan man sige, at en branded podcast er en reklame, som målgruppen gerne vil lytte til.

En branded podcast er altså ikke masse¬kommunikation, og målet er ikke blot, at tale med så mange som muligt. Derimod et det et medie, hvor man rammer målgruppen super¬præcist. En målgruppe, der i forvejen er interesseret i det, man taler om.

HVAD ER EN PODCAST?

Brug en branded podcast til vidensdeling og send dermed et signal om, at du er ekspert på dit område. Det er det, Radioguru gør med sin egen podcast.

Eller gør som LEGO gjorde, da vi producerede deres podcast serier om Bugatti Chiron; dyrk den interesse, der i forvejen er for et område og styrk din position i netop dette felt.

Du lader dem lytte til dem via din hjemmeside og tilbyder dem et gratis abonnement via f.eks. Apple Podcast (eller i en af de mange andre platforme der findes), så de får det seneste afsnit direkte på deres computer eller smartphone, så snart det udkommer.

“PODCAST GURU”

Radioguru kan hjælpe dig med  podcast produktion — fra de første løse tanker til færdig produktion af din helt egen podcast og udgivelse af den.

Ud over Radiogurus egen “Radioguru Podcast”, har vi produceret flere andre podcasts siden 2006.

Her er et par eksempler:


LEGO TECHNIC PODCAST

Da LEGO® Technic besluttede, at de ville lave en podcast, kontaktede de Radioguru. Denne podcast skulle handle om deres ultimative Technic model af verdens hurtigste og dyreste superbil, Bugatti Chiron.

I ni episoder fulgte vi projektet med samtaler i Billund, hvor vi talte med designere af modellen, og i Molsheim, Frankrig og Wolfsburg, Tyskland, hvor vi talte med designere af den rigtige bil. 

Palle Bo var vært, producer og styrede samtidig hele produktionen igennem.

Lyt til denne sæson i Apple Podcast, i din podcast app eller, hvor du ellers henter dine podcasts. Se mere ved at klikke her.


BEREDSKABSSTYRELSEN

Det kunne f.eks. være som Beredskabs-styrelsen gjorde i forbindelse med deres kampagne for at skaffe deltidsbrandmænd. Her producerede vi radiospots, hvor vi talte med seks brandmænd om deres oplevelser ved at være brandmænd.

De kunne fortælle en række historier, som fortjente mere end de få sekunder, vi havde plads til i radiokampagnen. Så vi afsluttede radiospots med at fortælle lytterne, at de kunne høre mere via hjemmesiden og som podcast.

Hør podcast her eller lyt til podcast via Apple Podcast. Klik her.


UD AF BOKSEN-PODCAST

Eller du kan gøre som Abinger Institute Scandinavia. Dette var en serie af samtaler med Mette Villemoes Ponty om begrebet selvbedrag og dets løsning inden for organisationskulturer af enhver art, private som offentlige, og i familier.

De brugte denne podcast til vidensdeling og til at knytte potentielle kunder tættere.

Klik her for at lytte



KONTAKT RADIOGURU for en snak om mulighederne, og lad os hjælpe dig igennem hele processen.