I januar 2012 var jeg i New York for at tale med radioreklame-producenter. Mit første stop var hos Sound Lounge, der holder til på 13. og 14. etage på en adresse på 5th Avenue i New York. De er et af de største lydproduktionsselskaber i verden, der ud over radio også laver lydarbejde til TV-reklamer.
Ifølge Creative Director, Tony Mennuto producerer de normalt lyd på en fjerdedel af de prestigefyldte Super Bowl-reklamer og deres radioafdeling producerer et sted mellem 700 og 1000 radioreklamer om året. Med en baggrund som kreativ i reklamebranchen, reklamespeaker, samt skribent og producer til TV, var han med til at starte Sound Lounge og søsterselskabet Radio Face (i dag kaldet Mister Face), som er firmaets kreative afdeling, der udvikler idéer fra bunden. Vi tilfældigt passerer en kæmpe væg med flere fornemme forgyldte statuetter, end jeg ville kunne tælle på en uge.
Bevæbnet med en kop varm kaffe i amerikanerstørrelse sætter vi os i en blød sofa, og Tony begynder at fortælle om en af deres foretrukne måder at arbejde på.