For femte gang siden 2010 modtog Radioguru fredag aften en PRIX RADIO AWARD for Årets bedste radioreklame. Og set i lyset af, at der ikke blev uddelt en pris i denne kategori sidste år, er det et gennemsnit vi kun kan være stolte af.
Den kreative idé og tekst stod Peter Boe og Morten Kiilerich fra envision, skuespiller Michael Brostrup lagde stemme til og Palle Bo stod for instruktion og lyddesign.
Palle Bo og skuespiller Michael Brostrup på scenen i Vega fredag aften.
Juryens motivering
Juryen i Årets reklame el. promotion for program var sat på usædvanligt hårdt arbejde. 24 indstillede bidrag i kategorien og en bred vifte af såvel reklamespots som promotion for programmer. Juryen valgte derfor at tilsidesætte de udstukne rammer for Prix Radio hovedjuryen og har gennemtvunget en deling for at kunne honorerer de virkelig gode indsendte bidrag i denne kategori. Juryen har derfor tildelt en pris til både Årets Reklamespot og Årets bedste promotion for program.Årets reklamespot:
Kriterierne i kategorien hedder blandt andet: Der lægges særlig vægt på radiospots, der i sig selv er god radio, der udnytter mediets styrker så afbrydelsen bliver relevant underholdning og som klarest kommunikerer produktets værdi. Juryen var usædvanlig enig i, at vi her havde at gøre med et spot, der stak ud fra mængden og som man kan tåle at høre igen og igen. Telefonfis er verdens ældste radiocontent, men at bygge en reklame op omkring det og tilmed slippe afsted med det på en måde så produktets værdi formidles, så afsenderen faktisk toner rent flag fra start og så den opkaldte morer sig mindst lige meget som lytteren er usædvanligt. Kæmpe tillykke til annoncøren Storcenter Nord, ideudvikler Palle Bo og Go!FM der fik lejlighed til at fylde reklameblokken med Årets bedste Reklamespot.
Dette er det nyeste vindende spot i kampagnen:
Og her kan du lytte til alle spots i kampagnen: