Det findes, så vidt jeg ved, overalt i verden. Radioreklamespeakere, der taler ”reklamsk”, som jeg kalder det. Du kender den helt sikkert – måden at tale på, som man kun taler i radioreklamer. Denne lidt syngende, overfriske måde, som bare er så irriterende at lytte til.
”Vi har prøvet at annoncere i radioen, og det virker ikke” ”Danske radioreklamer er ikke gode nok” ”Jeg slår ørerne fra, når reklameblokken kører” Dette er garanteret udtalelser, du kan nikke genkendende til. Måske kunne de være sagt af dig selv. Denne bog vil vise dig, hvor lidt der egentlig skal til for at gøre […]
Jeg husker stadig lysende klart, hvordan jeg lavede min første radioreklame i slutningen af 80’erne. Den var for en lokal cykelhandler, som ville fortælle, at man fik kvalitet, hvis man købte en cykel af ham. Jeg havde lånt en gammel havelåge af en cykel. En, der raslede og skramlede. Så havde jeg fundet en brolagt […]
Pam Myers fra Rorschach Radio står bag den radioreklame, der år efter år er blevet kåret som den bedste nogensinde i Storbritanien. Og så er den lidt længere end to et halvt minut. Jeg mødte hende i London til en snak om at arbejde med radioreklame, spotlængder, om at arbejde med skuespillere og lidt om fremtiden […]
Noget af det værste, en kunde kan sige til mig, er ”gå nu hjem og få en 20 sekunders idé”. For hvis man på forhånd er låst fast på, at et radiospot skal have en bestemt længde, fraskriver man sig måske en god idé. Jeg siger ikke, at det altid bliver bedre af at være […]
Mariana O’Kelly er Executive Creative Director hos Ogilvy & Mather Johannesburg i Sydafrika og ansvarlig verdens bedste radioreklame 2014. Hun er en af Sydafrikas mest prisvindende og mest respekterede kreative direktører, og efter en spændende session ved Radiodays Europe i Milano satte jeg mig med hende og fik en snak om, hvorfor Sydafrika er så […]
Nu er den længe ventede bog “Guide til bedre radioreklamer” udkommet.
Nu er det nemmere at komme i kontakt med Radioguru.
Paul Burke er Englands mest prisvindende radioreklameproducer. I denne podcast fra London taler vi blandt andet om, hvordan en radioreklame bliver rigtig god, og om hvordan han arbejder. Desuden er den spækket med fantastiske eksempler.
I efteråret 2015 var jeg i London for at tale med Sam Crowther, Head of Creative for Bauer Media, der denne sommer opkøbte SBS Discovery. Denne podcast er dermed et kig i krystalkuglen for nogle af de spændende ting, vi kan forvente i fremtiden. Ifølge Crowter tegner fremtiden for radio sig meget spændende. Han forudser, at vi […]