Den danske reklamebranche hyldede Radioguru for en alvorligt radioreklame.
Fredag 11/5 var reklamebranchen samlet til prisuddeling på Vega i København. Det blev til Bronze i radio-kategorien for Radioguru. Bronze kan lyde af en tredjeplads, men det var faktisk det eneste radiospot, der fik en pris. Juryen ved Creative Circle Awards vælger ofte at undlade Guld eller Sølv. Det var f.eks. kun i 9 af de 36 kategorier, der blev uddelt Guld.
Radiospottet, der var produceret for TV 2 i samarbejde med Sphion i Aalborg, fokuserede TV-premieren på den kontroversielle Armadillo film.
I forvejen er spottet blevet kåret som årets bedste nationale spot af radiobranchen ved Prix Radio, samt opnået en fornem finaleplads ved Cannes Lions.
Lyt til spot her:
“TV 2 er glade og stolte over at radiospottet har vundet en så fornem pris og i så fint selskab. Det glæder os også at få anerkendelse for en kampagne for så vigtig og så alvorligt et emne som den danske indsats i Afghanistan”
Søren Chr. Andersen, Kampagneleder, TV 2 Promotion