RADIOREKLAMENS 10 BUD & 7 DØDSSYNDER

God radioreklame kan underholde, bevæge og ikke mindst sælge produkter og slå et navn fast. Dårlig radioreklame kan ikke en skid udover at irritere lytterne.

Desværre er der alt for mange dårlige reklamer i dansk radio, og det er en skam, for det kunne så let gøres bedre.

Dette er et af de mest efterspurgte foredrag fra Radioguru, hvor jeg gennemgår Radioreklamens 10 Bud & 7 Dødssynder.

I et spændende, provokerende og underholdende foredrag, fortæller jeg om, hvilke ti ting enhver annoncør bør vide omkring en radiokampagne, og hvilke syv ting, man aldrig må gøre – med mindre man har det fint med at smide penge ud ad vinduet. I foredraget får du en masse håndgribelige råd og bunker af inspirerende eksempler fra ind og udland.

Gå derfra klogere på radio – og markedsføring generelt. Samtidig med at du er blevet godt underholdt.



DE 10 BUD:

Palle_angel

  1. Fokusér på fordelene for forbrugeren.
  2. Lad budskabet være en del af historien.
  3. Brug radio til tilbud – koncentreret og massivt.
  4. Brug radio til imageannoncering – kontinuerligt.
  5. Lav serier / skab universer.
  6. Brug radiomediets styrker.
  7. Brug billeder – tænk visuelt.
  8. Gå efter realisme og ægthed.
  9. Fortæl en historie.
  10. Vis mod, vær åben og gå mod strømmen.

 

palle_devilDE 7 DØDSSYNDER:

  1. At tale ”reklamsk”.
  2. At være bange for lange spots.
  3. At holde tale om sig selv.
  4. At have mere end ét budskab pr. spot.
  5. At bruge musik uden grund.
  6. At have for travlt med produktionen.
  7. At droppe radiomediet, fordi det ikke har skabt de resultater du regnede med. Kan det være fordi du har brugt mediet forkert?



VARIGHED: 1-1,5 time