VEJLEDENDE PRISER

“HVAD KOSTER EN BIL?”

At spørge om, prisen på en radioreklame er som at spørge, hvad en bil koster. Skal det være en lille brugt Suzuki eller en stor ny Audi. Disse priser er derfor vejledende.

Disse vejledende produktionspriser er inddelt i tre typer, afhængig af antallet af stemmer. Desuden er der prisen afhængig af om radioreklamen skal benyttes i et lokalt eller et større område. Dette har blandt andet noget at gøre med Skuespillerforbundets og Speaker- & Indlæserforeningens tariffer.

Radioreklame priser

BRONZE RADIOSPOT
Med én stemme.

Landsdækkende: 11.900 kr.
Regional: 7.900 kr.

SØLV RADIOSPOT
Med to stemmer.

Landsdækkende: 18.900 kr.
Regional: 11.900 kr.

GULD RADIOSPOT
Med tre stemmer.

Landsdækkende: 23.900 kr.
Regional: 14.900 kr.

Samlet pris fra idé til færdigt spot.
*Se herunder for en definitation på hvad der er landsdækkende og regional.

INKLUDERET:
Løbende kontakt til annoncør eller bureau (briefing, analyse samt hele godkendelsesfasen), idé, tekst og løbende rådgivning, casting, booking, instruktion og aflønning af stemmer, de nødvendige lydeffekter og eventuel musik fra forlag, samt færdig produktion med de rettelser der skal til.**

FORSKELLIGE SPOTLÆNGDER:
10% af første produktion.

SAMTIDIGE PRODUKTIONER:
Efterfølgende produktioner med samme opsætning og samme stemmer.
Nummer 2 og 3: 50% af første produktion.
Fra nummer 4: 25% af første produktion.



ANDRE PRODUKTIONER:

Speak til regional TV- eller regional biografspot: 4.500 kr.

Speak til national TV- eller national biografspot: 8.500 kr.

Mix af lyd til TV- eller biografreklame: 5.250 kr.

Speak til web, op til 60 sekunder; 3.500 kr.
– pr. efterfølgende 60 sekunder (2-5 min.): 900 kr.
– pr. efterfølgende 60 sekunder (efter 5 min.): 450 kr.

Brugsret af TV- eller biograflydside på web: 1.750 kr.

Tekstoplæg til radio: 2.500 kr.

Studietimepris: 950 kr.

Rådgivning omkring indrykning af din kampagne: Forhør nærmere.



BRUGSRET:

Der er 12 måneders brugsret fra første udsendelse. 12 måneders forlængelse kan tilkøbes for 50% af prisen.

VEJLEDENDE PRISER:
Bemærk, at dette er vejledende priser, og at det kan blive både billigere eller dyrere. For eksempel kan ikke uddannede skuespillere/stemmer eller børnestemmer gøre det billigere, mens flere stemmer, specielle stemmer, tidskrævende locationoptagelser (transport, optagelser og efterredigering) og specialkomponeret musik, eventuelt med sang, eller lydlogo vil hæve prisen.

DET MED SMÅT:
* Priserne med regional brugsret er gældende på én radiostation med op til 200.000 daglige lyttere. I disse tilfælde forbeholder vi os her ret til at benytte idéen og dele af produktionen for andre kunder på andre (dog ikke på konkurrerende) radiostationer.
** Vi bliver ved med at rette, indtil du er tilfreds (ændring i godkendt tekst er dog undtaget).

Læs mere om produktion af radioreklamer her.