VEJLEDENDE PRISER


“HVAD KOSTER EN BIL?”

Vi får tit spørgsmålet “hvad koster en radioreklame”, og det er forståeligt. Men at spørge om prisen på en radioreklame, er lidt som at spørge, “hvad koster en bil”. For skal det være en brugt Opel Kadett fra ’72 eller en spritny Bugatti. Disse priser er derfor vejledende.

Priserne er inddelt i tre typer, afhængig af antallet af stemmer. Desuden er der prisen afhængig af om radioreklamen skal benyttes regionalt eller i et større område. Dette har blandt andet noget at gøre med Skuespillerforbundets og Speaker- & Indlæserforeningens tariffer.

Radioreklame priser

BRONZE RADIOSPOT

Med én stemme.
Landsdækkende: 11.900 kr.
Regional: 7.900 kr.

SØLV RADIOSPOT

Med to stemmer.
Landsdækkende: 18.900 kr.
Regional: 11.900 kr.

GULD RADIOSPOT

Med tre stemmer.
Landsdækkende: 23.900 kr.
Regional: 14.900 kr.

INKLUDERET

Priserne er en samlet pris for produktion – fra idé til færdigt spot. Se under “Det med småt” for en definition på, hvad der er “landsdækkende” og hvad der er “regional”.

Løbende kontakt til annoncør eller bureau (briefing, analyse samt hele godkendelsesfasen), idé, tekst og løbende rådgivning, casting, booking, instruktion og aflønning af stemmer, de nødvendige lydeffekter og eventuel musik fra forlag, samt færdig produktion med de rettelser der skal til.

Se mere om processen trin-for-trin her.


IKKE INKLUDERET

Bemærk at priserne er UDEN sendetid.


FORSKELLIGE SPOTLÆNGDER

Så længe det kan redigeres uden ekstra indtalinger er andre spotlængder af det samme spot til 10% af første produktion.


SAMTIDIGE PRODUKTIONER

Efterfølgende produktioner med samme opsætning og samme stemmer.
Nummer 2 og 3: 50% af første produktion.
Fra nummer 4: 25% af første produktion.


ANDRE PRODUKTIONER

Speak til regional TV- eller regional biografspot: 4.500 kr.
Speak til national TV- eller national biografspot: 8.500 kr.
Mix af lyd til TV- eller biografreklame: 5.250 kr.

Speak til web, op til 60 sekunder: 3.500 kr.
– pr. efterfølgende 60 sekunder (2-5 min.): 900 kr.
– pr. efterfølgende 60 sekunder (efter 5 min.): 450 kr.

Speak til enkelt-events (messer, awardshows el. lign.), op til 60 sekunder: 2.500 kr.
– pr. efterfølgende 60 sekunder (2-5 min.): 700 kr.
– pr. efterfølgende 60 sekunder (efter 5 min.): 350 kr.

Brugsret af allerede produceret TV- eller biograflydside på web (incl. stemmehonorar): 1.750 kr.

Tekstoplæg til radio: 2.500 kr.

Studietimepris:  950 kr.

Rådgivning omkring indrykning af din kampagne: Forhør nærmere.


BRUGSRET

Der er 12 måneders brugsret fra første udsendelse. 12 måneders forlængelse kan tilkøbes for 50% af prisen.


VEJLEDENDE PRISER

Bemærk igen, at dette er vejledende priser. Det kan blive både billigere eller dyrere. For eksempel kan ikke uddannede skuespillere/stemmer eller børnestemmer gøre det billigere, mens flere stemmer, specielle stemmer, tidskrævende locationoptagelser (transport, optagelser og efterredigering) og specialkomponeret musik, eventuelt med sang, eller lydlogo vil hæve prisen.


DET MED SMÅT

Priserne med regional brugsret er gældende på én radiostation med op til 200.000 daglige lyttere. I disse tilfælde forbeholder vi os her ret til at benytte idéen og dele af produktionen for andre kunder på andre (dog ikke på konkurrerende) radiostationer.

Vi bliver ved med at rette, indtil du er tilfreds (ændring i godkendt tekst er dog undtaget).

Læs mere om produktion af radioreklamer her.