RADIOGURU & LEGO® VANDT CREATIVE CIRCLE AWARD

Sammen med LEGO Agency og Merrild Studios vandt Radioguru i aftes en Creative Circle Award i kategorien “Advertising & Digital Advertising – Digital / Content Driven Campaigns” for “LEGO Technic – Build for Real”. Radiogurus rolle var at producere podcasten til kampagnen. Palle Bo var både vært og producer og vi lavede optagelser i både […]

LYDBOG: Kapitel 20. Bedre frekvens

Der er forskellige muligheder for at øge frekvensen i en image-kampagne. En af dem kan være at købe “en station i stationen”. Altså koncentrere dine spots på bestemte tidspunkter med en horisontal planlægning – og gerne tidspunkter, hvor lyttertallet er lavere og sendetiden dermed er billigere. Som Justice Jewlers gjorde. Dette gælder både på regionale […]

LYDBOG: Kapitel 19. TRP-køb

Når man køber en national radiokampagne i Danmark, køber man ikke et antal indrykninger. Man køber et antal TRP’er, som et udtryk for et reklametryk til en bestemt målgruppe (se forklaring af begreber på næste side). TRP er netto­dækning af målgruppen i procent gange den gennemsnitlige frekvens, altså antallet af gange hver person hører spottet.